1. Zawarcie umowy:
Zawarcie umowy udziału w imprezie turystycznej organizowanej przez Biuro Turystyczne Sun Tourist następuje po:
- zapoznaniu się przez Uczestnika z niniejszymi warunkami uczestnictwa, programem imprezy stanowiący integralną część umowy oraz ważnymi informacjami dodatkowymi dotyczącymi dane imprezy.
- złożeniem w Biurze lub u agenta druku umowy – zgłoszenia wypełnionego i podpisanego przez osobę prawną lub fizyczną, która posiada zdolność do takich czynności prawnych oraz przez przedstawiciela Organizatora sprzedającego imprezę.
- wpłaceniu przedpłaty w wysokości 30% wartości imprezy w terminie określonym w umowie – zgłoszeniu ( w przypadku zgłoszenia w terminie nie krótszym niż 30 dni przed imprezą jednorazowo wpłacić pełną cenę imprezy).
Zawarta umowa ma pierwszeństwo przed wskazanymi w broszurach, folderach, katalogach oraz podobnych materiałach.
2. Rezygnacja z imprezy:
- w przypadku rezygnacji z imprezy Uczestnik powinien natychmiast zawiadomić o tym fakcie Biuro.Rezygnacja z imprezy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnej i musi zawierać datę e zgłoszenia do Organizatora.
- Klientowi przysługuje zwrot dokonanej wpłaty jeżeli rezygnacja lub niemożliwość wzięcia udziału w imprezie następuje z przyczyn lezących po stronie Organizatora, takich jak:
- zmiana warunków imprezy( cena, termin, trasa, miejsce zakwaterowania, środek transportu). Rezygnacja z tych przyczyn może nastąpić w ciągu trzech dni po otrzymaniu od Organizatora pisemnego zawiadomienia. Brak odpowiedzi w tym terminie uważa się za akceptację zmienionych warunków.
- odwołanie imprezy
- w przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie, Organizator zwraca Uczestnikowi wpłacone dotychczas kwoty po potrąceniu poniesionych przez Organizatora kosztów związanych z przygotowaniem imprezy oraz odwołaniem uczestnictwa w imprezie, zgodnie z poniższym wyliczeniem:
- do 21 dni przed rozpoczęciem imprezy 10% ceny imprezy
- od 21 do 14 dni przed rozpoczęciem imprezy 30% ceny imprezy
- poniże14 dni przed rozpoczęciem imprezy potrąca się 80%
- 7 dni przed rozpoczęciem imprezy 90%
- Uczestnik który nie zgłosi się na imprezę bez wcześniejszego powiadomienia ponosi całkowity koszt imprezy
- Rezygnację należy złożyć u organizatora lub w Biurze Agencji w formie pisemnej.
- jeżeli Uczestnik odstępujący od umowy do dnia poprzedzającego imprezę wskaże osobę, która spełnia wszelkie warunki udziału w imprezie oraz przejmie prawa i obowiązki związane z podpisaniem umowy, Uczestnik nie ponosi kosztów manipulacyjnych.Zasada ta nie dotyczy imprez organizowanych do krajów do których obowiązują wizy.
3. Zmiana warunków umowy.
- warunkiem wpisania na listą uczestników jest zrobienie przedpłaty w terminie określonym w umowie – zgłoszeniu oraz złożenie u Organizatora lub agenta wypełnionego druku umowy – Zgłoszenia ( Jeżeli Uczestnik jest niepełnoletni umowa musi być podpisana przez ustawowego opiekuna). Wpłaty pozostałej należności należy dokonać w terminie niepóżniejszym niż 21 dni przed rozpoczęciem imprezy.
Brak wpłaty należnej kwoty w określonym terminie stanowi podstawę do rozwiązania umowy i wiąże się z prawem potrącenia poniesionych kosztów do wysokości określone w punkcie 2 Warunków Uczestnictwa. - Przy zawieraniu umowy Organizator określa rodzaj dokumentów niezbędnych do realizacji imprezy oraz termin dostarczenia ich Organizatorowi.Brak tych dokumentów jest równoznaczny z rezygnacją z uczestnictwa w imprezie z winy Klienta.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian programu i ceny nie później niż 20 dni przed rozpoczęciem imprezy w przypadku wzrostu kursu walut, kosztów transportu, ceł, podatku, opłat drogowych i innych, opłat lotniskowych lub załadunkowych w portach morskich i lotniczych. W takich przypadkach Organizator jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia Klienta o zmianie umowy w formie pisemnej na adres podany w umowie. Klient zobowiązany jest w ciągu trzech dni od daty otrzymania zawiadomienia poinformować Organizatora o akceptacji nowych warunków lub rezygnacji z udziału w imprezie. Brak odpowiedzi w tym terminie uważa się akceptację zmienionych warunków umowy.
- Organizator zastrzega sobie prawo odwołania imprezy bez zachowania prawa do odszkodowania z przyczyn od siebie niezależnych( działanie lub zaniechanie osób trzecich, siła wyższa, brak wymaganego minimum uczestników). W przypadku odwołania imprezy z powodu braku wymagane ilości uczestników Klient zostanie o tym powiadomiony w formie pisemne nie później niż 7 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
4. Prawa i Obowiązki Klientów.
- Klient ma prawo do świadczeń Organizatora gwarantowanych ofertą, stanowiącą integralną część zawartej z Klientem umowy. Oferta określać będzie każdorazowo cenę imprezy, miejsce pobytu, rodzaj środka transportu, położenie, rodzaj i kategorię obiektu zakwaterowania, ilość posiłków, program zwiedzania.
- Klient uprawniony jest w czasie trwania imprezy do korzystania z fachowe pomocy i opieki polotów w zakresie określonym w świadczeniach wykupionej imprezy.
- Klient objęty zostanie szczególną opieką we wszystkich przypadkach zdarzeń nagłych i nie zawinionych przez Organizatora ( np. związanych z awarią autobusu, przedłużeniem odpraw celnych, postojami na granicach itp.)
- Jeżeli w umowie – zgłoszeniu nie ustalono inaczej to Klient ubezpieczony jest w imprezach zagranicznych od kosztów leczenia (KL) na sumę 10 000 Euro – NNW do 15,000 PLN według Ogólnych Warunków Ubezpieczenia, . W razie zaistnienia szkody ubezpieczony zgadza się na zwolnienie lekarzy leczących go w kraju i zagranicą z obowiązku dochowania tajemnicy lekarskiej oraz zezwala na udostępnienie ubezpieczycielowi dokumentacji z przebiegu leczenia. Istnieje możliwość dobrowolnego ubezpieczenia się z tytułu chorób przewlekłych oraz od kosztów rezygnacji z uczestnictwa albo skrócenia uczestnictwa w imprezie krajowej – 3 % ceny imprezy, w imprezie zagraniczne – 4 % ceny imprezy.
- Klient zobowiązany jest do posiadania w trakcie trwania imprezy aktualnie obowiązujących dokumentów upoważniających do przekroczenia granicy krajów objętych jej programem.
- Klient odpowiada za szkody wyrządzone przez siebie, opłacając odszkodowanie w miejscu ich powstania.
- Organizator nie bierze odpowiedzialności za utracone przez Klienta w czasie imprezy rzeczy oraz przedmioty wartościowe, chyba że do ich utraty doszło z przyczyn , za które odpowiada Organizator.
- W celu sprawnego przebiegu wycieczki Klient zobowiązany jest stosować się do zaleceń pilota, przestrzegania punktualności oraz informowania pilota o zamiarze oddalenia się od grupy.
- W razie rażącego lub uporczywego naruszania przez Klienta ustalonego porządku imprezy zagrażającego interesom innych uczestników Organizator może rozwiązać umowę lub odstąpić od niej w trybie natychmiastowym.Wszelki koszty pobytu za granicą i powrotu do kraju ponosi Klient.
5. Odpowiedzialność Organizatora. Reklamacje.
- Organizator odpowiada za prawidłowy, zgodny z programem przebieg imprezy oraz za umówioną jakość świadczeń określoną w umowie – zgłoszeniu.
- Nie mogą być przedmiotem roszczeń okoliczności powodujące niewygody lub utrudnienia, znane Klientowi przed rozpoczęciem imprezy.
- Pilot nie pełni funkcji przewodnika ( chyba że program mówi inaczej), odpowiada natomiast za realizację przewidzianego programu.
- Skargi i zażalenia dotyczące świadczonych usług należy zgłaszać bezzwłocznie, ale nie później niż w ciągu 24 godzin od zaistniałej sytuacji ( najlepiej w formie pisemnej ) do pilota, kierownika obozu lub przedstawiciela Organizatora, bądź faxem do Organizatora imprezy.Organizator dołoży wszelkich starań aby usunąć przyczynę zasadnych skarg i zażaleń, w tym w miarę możliwości załatwienia świadczeń zastępczych.
- Ewentualne reklamacje mogą być składane w formie pisemnej w Biurze, , które sprzedało imprezę, nie póżniej niż w ciągu 14 dni od daty jej zakończenia.
- Organizator zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie i udzielenia Klientowi pisemnej odpowiedz w ciągu 30 dni.
- Organizator zobowiązany jest do dokonania zwroty różnicy wartości między świadczeniami określonymi w umowie, a świadczeniami zastępczymi, o których mowa w punkcie 6, w przypadku gdy Klient nie otrzyma świadczeń zastępczych o tej samej wartości. Nie uprawnia do żądania
rekompensaty otrzymanie przez Klienta świadczeń w innym obiekcie lecz o tej samej kategorii. - Klientowi nie przysługuje zwrot kosztów za Świadczenia niewykorzystane z jego winy.
- Biuro nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej w stosunku do Uczestników, którzy bezzasadnie nie przyjęli świadczenia zastępczego co najmniej w równorzędnym standardzie.
- Biuro ma obowiązek zwrotu części lub całości wpłat w ciągu 14 dni od daty uznania reklamacji. Od kwoty reklamacji i rezygnacji nie przysługują odsetki.
6. Postanowienia końcowe.
Organizator posiada obowiązkową gwarancję turystyczną, na wypadek gdyby Organizator wbrew obowiązkowi nie zapewnił Uczestnikowi powrotu do kraju lub zwrotu wpłat wniesionych przez Klienta w razie niewykonania zobowiązań umownych. Klient w opisanej sytuacji powinien zgłosić roszczenia do gwaranta bądź do Marszałka Województwa Lubelskiego Lubelskiego z siedzibą w Lublinie ul. Spokojna 4.
W sprawach nie uregulowanych niniejszymi warunkami maja zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawa z dnia 29,08,1997r. o usługach turystycznych oraz ustawa z dnia 29,08,1997 r. o ochronie danych osobowych.
Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z realizacją zawartej umowy pomiędzy Biurem a Uczestnikiem będą rozstrzygane polubownie lub przez sąd właściwy dla siedziby Biura.